Marketing szeptany - jakich błędów unikać?

Marketing szeptany - jakich błędów unikać?

Z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jak skutecznie rozwinąć biznes w internecie. Mimo iż sieć daje ogromne możliwości, istnieje w niej naprawdę duża konkurencja. Aby zbudować pozytywny wizerunek marki i wypromować usługi lub produkty, trzeba sięgnąć po odpowiednie narzędzia. Jednym z nich jest marketing szeptany (buzz marketing). Tego typu działania to nie tylko promocja, ale też dodatkowe wsparcie dla pozostałych strategii SEO. Marketing szeptany daje wiele korzyści i ma zastosowanie w przypadku nie tylko konkretnych przedmiotów czy usług, ale też wydarzeń.

Buzz marketing pozwala zwiększyć ruch na stronie i przyczynia się do wzrostu konwersji. Stosowany jest na forach internetowych, w grupach dyskusyjnych czy na portalach społecznościowych czyli tam, gdzie znajdują się właściwe grupy docelowe. Polega na umieszczeniu krótkich komunikatów, które zachęcają użytkowników podzielenia się opiniami na temat marki. Co więcej, w treściach tych w sposób naturalny umieszcza się linki, kierujące internautów bezpośrednio do oferty. Istnieją jednak pewne granice, których należy się trzymać w czasie korzystania z marketingu internetowego. W przypadku gdy narzędzie zostanie wykorzystane w niewłaściwy sposób, może ono przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Aby uniknąć takich sytuacji, powinieneś skorzystać z pomocy ekspertów z agencji interaktywnej Argonium. To nowoczesna i istniejąca od wielu lat firma, która specjalizuje się w szeroko pojętym marketingu, w tym marketingu szeptanym https://www.argonium.pl/

Marketing szeptany wydaje się łatwizną. To tylko pozór. Kiedy masz do zaoferowania jakiś produkt, chcesz to zareklamować tam, gdzie jest wiele osób potencjalnie nim zainteresowanych. Posty i wypowiedzi formułowane nieudolnie lub zawierające niedozwolone treści są usuwane. Pomimo tego, że buzz marketing stosuje spontaniczne i naturalne komunikaty, muszą być one przemyślane i zaplanowane. Profile użytkowników, którzy umieszczają posty w ramach marketingu szeptanego nie mogą być nowe. W sytuacji gdy taki nowicjusz rozpoczyna publikację linków i bombarduje forum informacjami o jednym produkcie, zostaje on zablokowany lub nawet usunięty z serwisu. Dlatego też zanim przystąpi się do działań marketingowych, trzeba stworzyć historię użytkownika. Dzięki temu komunikaty reklamowe będą wyglądały autentycznie i nie wzbudzą niczyich podejrzeń. Ważnym jest, aby utrzymywać relacje z pozostałymi użytkownikami i zachęcać ich do dzielenia się własnymi doświadczeniami.

W marketingu szeptanym nie stosuje się komunikatów, które są nachalne i w oczywisty sposób reklamują coś, co ewidentnie ma jakieś słabe strony. W takiej grupie dyskusyjnej zawsze może znaleźć się ktoś, kto stosował dany produkt czy korzystał z usługi i ma o nim odpowiednią wiedzę. Internauci są bardzo wymagającą grupą odbiorców i widzą, kiedy komentarze są nienaturalnie pochlebne. W takich przypadkach firma stosująca nachalny marketing szeptany zacznie być postrzegana jako nieuczciwa i nastawiona jedynie na zysk.

Warto mieć na uwadze, że nie każde forum czy grupa dyskusyjna są odpowiednim miejscem do prowadzenia kampanii reklamowej. Dlatego na bieżąco trzeba monitorować, które z miejsc czy kanałów są efektywne, a które zupełnie nieopłacalne. W ten spsób łatwiej jest dostosowywać strategie do sytuacji na rynku, a właściwa optymalizacja zwiększy szanse na osiągnięcie sukcesu. W Argonium nad marketingiem szeptanym czuwa odpowiedni koordynator, który na bieżąco śledzi to, co się dziele w dyskusjach. To on odpowiada, wprowadza zmiany, które pomogą klientom wypromować swój biznes.

Niestety, wielu przedsiębiorców, którzy samodzielnie stosują marketing szeptany, popełnia kilka podstawowych błędów. Jednymz nich jest powielanie dokładie tych samych komunikatów w kilku miejcach jednocześnie. Istotą marketingu szeptanego jet to, aby każdy wpis był zupełnie oryginalny, dopasoany to charaktery grupy docelowej i we właściwym kontekście. Z tym wiąże się kolejny błąd czyli publikacja wpisów na forach o innej tematyce. Pozyskiwanie linków z dosłownie kadego forum czy grupy dyskusyjnej nie ma ani sensu, ani nie jest skuteczne. Bo czy reklamowanie eleganckiego obuwia ma w ogóle rację bytu np. na forum motoryzacyjnym?

Niekorzystnym jest także umieszczanie lunków na stronach niebudących zaufania. Link pochodzący z serwisów o złej opinii to kiepska strategia i może nieść wiele negatywnych skutków, np. obniżenie pozycji w wyszukiwarkach czy nawet nałożenie kary przez Google. Do nieskutecznych należy też umieszczanie wpisów jasno sugerujących promocję danego produktu. Należy unikać rozpoczynania dyskusji od wspominania o konkretnym produkcie/usłudze, a zaleca się naturalne wdrożenie w wymianę opinii, aby poczasie dodać naturalny post na temat promowanego artykułu.
Amatorzy działający na forach próbują często także reklamować swoje produkty poprzez rozpoczynanie wątków dotyczących konkretnych produktów. W wielu przypadkach to się nie sprawdza i pozostali użytkownicy nie odpowiadają na tego typu wątki. Wystarczy niekiedy po prostu dołączyć do innej dyskusji i przedstawić usługę/produkt jako np. dobrą alternatywę dla wżyej omawianych produktów. Stosując buz marketing bezwzględnie zabrania się oczerniania konkurencji oraz atakowania osób, które mają np. złe zdanie o Twoim produkcie. Nieetyczne zachowania są blokowane, przez co marka traci pozytywny wizerunek.

Jak widać, marketing szeptany tylko wydaje się być prostą sprawą. Nic bardziej mylnego. Strategie te wymagają nie tylko zaplanowania, ale też trzymania się pewnego harmonogramu. Dlatego też jeśli chcesz profesjonalnie zastosować marketing szeptany dla swojej marki, zgłoś się do Argonium. Tutaj uzyskasz fachową oraz kreatywną pomoc, dzięki której odniesiesz sukes w internecie.

Opinie (1)

Paweł

2021-09-07 14:02:13

Adres IP:

*.*.*.52

Profesjonalne działania, szczególnie na rzecz własnej promocji, zawsze oddaję w ręce specjalistów.

Zobacz firmy

Richd.Anders Polska - Producent kantówki okiennej

Kolejowa 13
37-220 Kańczuga

Średnia Ocena

5/5
Argonium Agencja Interaktywna Rzeszów

Goździkowa 14A/1
35-604 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Szyndak Monika Notariusz

Lisa-Kuli 18/13
35-025 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Resmar.pl - Wyjątkowe meble kuchenne

Nienadówka 164
36-052 Nienadówka

Średnia Ocena

5/5
Catering Jarosław

Kruhel Pełkiński 72
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5
Mesologic Systems - Zabieg karboksyterapii

Wyszyńskiego 62
05-220 Zielonka

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły